Wednesday, May 18, 2011

Bicara Seorang Ummat...

Rasulku...Seluruh nafasku adalah nafasmu..
Seluruh aliran darahku adalah alir darahmu..
Seluruh denyut nadiku adalah denyut nadimu..
Seluruh hatiku milikmu dan tuhanmu...
Seluruh keringatku untukmu dan tuhanmu...

Rasulku...
Tidak ku lupa hangatnya cintamu..
Tidak ku lupa pesanmu..
Tidak ku lupa kasihmu..
Tidak ku lupa pengorbananmu..

Rasulku...
Aku rindu mendengar merdu suaramu..
Aku rindu renungan matamu...
Aku rindu menatap senyum pada bibirmu..
Aku rindu mendengar suara mu yang melafaz hadismu..
Aku rindu memelukmu persis seorang anak memeluk bapanya..

Rasulku...
Nantikan aku dipintu syurga membawa kemenangan agamu..
Nantikan aku dipintu syurga bersama kekasihmu yang engkau rindui..
Nantikan aku dipintu syurga untukku sahut panggilan UMMATI...UMMATI..UMMATI.

Rasulku...
Dari jauh ku pinta...
Doakan aku semoga tabah menghadapi hidup ini
Doakan aku semoga aku tidak leka dengan mainan duniawi
Doakan aku semoga aku kuat mengamal sunnahmu
Doakan aku semoga dunia tidak masuk kedalam hatiku

Semoga dalam hati ini hanya ada dirimu dan tuhanmu..

No comments:

Post a Comment